Persoonlijke aanpak bij HoorPartners

Als u een afspraak maakt met een HoorPartners-audicien, dan staat u als persoon centraal. Wij kunnen ons perfect inleven in uw situatie en gaan daar het beste van maken. Samen kijken wij eerst naar uw levensstijl en pas als dat duidelijk is, wordt er een hooroplossing aangeboden. Uiteraard ook op basis van uw gehoor.

Omdat geen oor gelijk is, net als de omgeving waarin u verkeert, is het aanmeten van een hoortoestel maatwerk. Elk hoortoestel wordt afgesteld op uw persoonlijke omstandigheden. Om tot een goed resultaat te komen, dienen we de volgende werkwijze:


Voorgesprek


In een voorgesprek luisteren wij eerst naar uw levensverhaal om zo te achterhalen in welke situaties u de meeste moeite heeft met horen en verstaan. En dan volgt het gesprek over uw eventuele wensen. In het voorgesprek komt ook het aanbod van hoortoestellen naar voren. Aspecten als onzichtbaarheid, gebruikersgemak, comfort en kosten (inclusief mogelijke vergoeding door uw zorgverzekeraar) zullen we bespreken. Als er nog geen gehoortest is gedaan, doen wij deze ook in het voorgesprek.

Op basis van uw levensverhaal, gehoorverlies en wensen nemen we een besluit over de juiste hooroplossing.

Voordat u bij HoorPartners een afspraak maakt, kunt u de onderstaande vragenlijst invullen. Wij vragen u deze lijst ingevuld mee te brengen bij de eerste afspraak.

Download vragenlijst

Persoonlijk gesprek

Aanpasperiode

Na het voorgesprek kunt u uw hoortoestel (gratis) uitproberen. U doet dit in uw eigen omgeving zodat u erachter kunt komen of het hoortoestel echt voor u geschikt is. Wij stellen uw hoortoestel zo optimaal mogelijk in op basis van de metingen en uw persoonlijke situatie. Dit kan aangepast worden in de aanpasperiode. In deze periode bestaat ook de mogelijkheid om andere hulpmiddelen uit te proberen.

Bij tevredenheid over de apparatuur wordt in overleg met u de aanpasperiode afgerond en gaat u over tot aanschaf. Natuurlijk eindigt onze zorg voor uw gehoor niet. Na de afronding van de proefperiode gaat het nazorgtraject in.

Nazorgtraject

U kunt altijd binnenlopen voor een onderhoudsbeurt en reiniging. U draagt uw hoortoestel zo vaak, dat een onderhoudsbeurt van groot belang is. Is het toestel kapot? Ook dan kunt u bij ons binnenlopen voor reparatie.



Maak een afspraak


Top